tirsdag den 1. februar 2011

Mazarintærte

Flere fødselsdagskager fra kageprinsessens fødselsdagkagebord.
Dette er også en køkkenklassiker i et prinsessekøkken. Det er mazarintærter. Man kunne måske nøjes med at bage en, men opskriften bruger et æg i mørdejssbunden. Og det er jo ikke sådan lige at bruge et halvt æg, så er det faktisk det nemmeste bare at bage to tærter. Hvis altså ikke lige det var fordi mine dværghøns jo lægger æg i halv størrelse og jeg jo derfor lige præcis bruger to æg hver gang alligevel. Nogen gange skal tingene bare siges højt for at giver mening og fremover bager jeg nok bare en ad gangen. Fordi mine æg jo er halve, når de er hele. Da hønsene var nye syntes jeg æggene var uendeligt små, nu synes jeg almindelige æg er store. Det er sjovt, som perspektiver ændrer sig over tid og øjet vendes til at det atypiske er normalt. I øvrigt er mine høns søde.
Opskriften er fra Anarkistens ægte kogebog som varmt anbefales både pga. sine gode opskrifter og fordi den er humorfyldt læsning - ganske lige som Sifs blog.

Ingen kommentarer: